lørdag 22. mai 2010

Ferdige gensere :)

Jeg rakk å bli ferdig med ribbegenseren akkurat i tide :D :D
Den fikk mammaen min i bursdagsgave 18.mai :)

Den er strikket i silke/ull garn fra Nøstebarn. Oppskriften er fra Nøstebarnboka, men jeg gjorde noen endringer.
I stedet for å strikket frem og tilbake for å sy den sammen. Så strikket jeg den rundt og lot den ikke være 7cm lengre bak enn forran
Jeg strikket den i medium. Strikket bolen 10 cm lengre enn oppskriften og armene strikket jeg 65 cm i stedet for 50 cm.
Den var bare såvidt passelig :O Mamma bruker str 38, så hadde jeg vist på forhånd hvor liten genseren ble hadde jeg nok strikket den i large og noen ekstra masker!
Rullegenser nr 2 er ferdig :D Den er strikket i baby merino fra Drops. Det garnet er fantastisk!!!
Strikket i størrelse 2 år og skal i gave til en liten frøken :)

Søte Ugleknapper til en søt liten frøken :)
Fallt fullstendig for de knappene og syntes de var perfekt til denne genseren.

7 kommentarer:

Beate sa...

Flotte gensere, både den store og den lille!

Erica sa...

Så snill du er som strikker store plagg i gave! Synes godt du fortjente lester ja. Vi strikkere har ofte ikke tid til å strikke til oss selv, men det er viktig at vi setter av tid til litt ego-strikking også, for det føles så godt :D

mimouna sa...

Fine gensre. Litt skummelt det der med størrelser, men ribbestrikk er jo heldigvis elastisk da. Søte ugleknapper!

amylin sa...

Så flotte gensere og de ugleknappene var utrolig søte.

Strikkelena sa...

Så fine gensere! Ser kjempedeilig ut med ribbegenser i ull-silke :-)

Anonym sa...

For noen flotte gensere du strikker:)

Heidi sa...

Den rullegenseren nr2 var utrolig nydelig, og for noen flotte farger :)