onsdag 16. februar 2011

Sokker og barselgave :)

Sokkefobien min, ser ut til å sakte, men sikkert, ut til å forsvinne :D

Har strikket et par sokker til Bøllefrøkna i lilla Sterk garn, et nydelig garn!
Det er mykt å strikke med, har flotte farve, deler seg ikke og forhåpentligvis, lever det opp til navnet ;)

Mønsteret på disse sokkene har jeg funnet ut av selv :)
Fikk låne et par sokker hos garndealeren min for å ha noe å se etter.
Det er så gøy å se at man blir flinkere i noe! For et år siden kunne jeg aldri satt meg ned å sett på sokker og så strikke noen selv :O

Jeg har til og med gitt bort egenkomponerte sokker i morsdagsgave til min fantastiske mamma!! :)
Grunnen til at jeg satt meg ned å pønsket ut sokkemix, er ganske enkelt fordi jeg ikke har funnet noen enkle sokker (som ser litt kompliserte ut) som strikkes på pinne ikke alt for sakte (p.nr 3,5)
Også disse er strikket i Sterk, samt at jeg har kastet på et makent par til meg selv :)
Deler gjerne mønsteret om noen er interessert ;)


Har ferdigstilt en av ufoene vist i et tidligere innlegg.

Det er en blå dress fra sandnes og jeg har strikket to av den tidligere.
Strikket et par babysokker som tilbehør.
Bandt de inn med et av de søteste båndene jeg har sett på lenge :)

Dette er sendt til Sola som barselgave, håper den vordene mammaen (og guttebabyen) blir fornøyde :)





8 kommentarer:

Greta sa...

Så flott att du har knekt sokkekoden. Og da skønner du at å strikke sokker er både kjekt og avslappendes. Fine var dei og. Sterk er eit garn eg skal hamstre av neste garnraid. :0)
Nydelig babydress også da. Tenker både for, far og baby blir tilfreds med den der.
ha ei super helg min venn

Monica Therese sa...

Nydelig babydress du har strikket,og sokkene likeså :)

Kaninen sa...

Så mange flotte barneklær det var her! Du er jaggu produktiv!

Hilde sa...

Takk for hyggelig kommentar, ja vet det beste er modellen, min lille snørrklump av en gutt :-)

Kjempefint bareselssett, hun kommer til å bli kjempefornøyd, gutten henne også!

Ble imponert over de fine egenkomponerte sokkene dine, fikk lyst til å prøve å strikke dem selv. Var det komplisert å lage ditt eget mønster? Eneste sokken jeg har stikket er nøstebarn sine.

Strikkelena sa...

Så mye fint du har strikka! Er imponert over at du designer dine egne sokker.

Siri @ Strikk og tøys sa...

Så herlige sokker og fin barselgave!

Vil takke for besøket på min blogg, og for at du vil være med på mitt gibort-lotteri :-)

Ønsker deg en god start på uka!

Monstermønster sa...

Å knekke sokkekoden er digg, særlig for de av oss som digger hjemmestrikka sokker (og derfor må strikke noen...) sterk er nydelig garn, varmt og mykt.

Greta sa...

Sokker er så supert å strikke. enkle sokker er rett og slett avslapping. Kan ha strikka på vanskelige mønstre og tunge plagg, så når kvelden kjem kan eg ta frem sokker og berre slappe av :0).
Flotte sokker. Beste er å ha sitt eige sokkemønster som ein mal og så kan ein lage litt ekstra ut av dem etter kvart visst ein vil. Eg har min egen hæl og bruker den og tåfellingen sjølv om eg strikker sokker etter mønster.
Super dress og sokker. Det båndet du har rundt er det sånn med egne som er ditt varemerke?
ha ein super dag