torsdag 28. april 2011

Påske ved havet :)

Påsken vår ble feiret på hytta ved Mallangen.

Ferdigstilte enda et par sokker til meg selv! :D
De er strikket fra tåa og opp.
Må innrømme at hjernen jobbet mot meg hele tiden, dette er feil vei å strikke sokker! Selv om jeg ble veldig fornøyd med resultatet, tror jeg at majoriteten av sokkestrikking min vil foregå på ´den gode gamle måten´:)

Mønster: Arribasokk
Pinne: 3,5
Garn: Sterk

Et skrytebilde av den vakre og fredfulle utsikten ´min´














Bøllefrøkna var veldig interesert i den stooore søledammen hun ikke kunne springe ut i som hun ville!
Kan skjønne at dette er himmelen for små Bøllefrøkner :)

Var stor stas å se på sjarken ved kaia, alle måkene og ikke minst det å finne tangsprell under steinene :)

Like før vi skulle inn en dag, lot jeg Bøllefrøkna gå så langt hun ville i vannet, det tok ikke lang tid før vannet nådde små frøkentær... Hun kjente nok litt på det, men det tok ikke lang tid før hun fant ut at dette ikke var særlig behagelig og kom i retur :)
Da var det godt å springe rett i hytta, av med klær og komme seg under pledd forran peisen og se AkkaAkka (MakkaPakka i Drømmehagen) på mac´n :)

Det er i alle fall ingen tvil om at dette har vært en deilig, avslappende og morro påskeferie både for store og små :)

2 kommentarer:

Greta sa...

Hei. eg har aldri prøvd å strikke tå opp og trur ikkje eg skal gjere det heller. Sokker skal strikkes på gamlemåten.Slik bestemor lærte meg. :0).
Lurt av deg å la bøllefrøkna få teste ut det store vannet. da lærte ho konsekvensene under oppsikt. Ikkje hjelp i å sei nei nei nei. på slikt, for dei skjønner det ikkje før dei får prøve det.
Ha ei super helg unge venn

Hilde sa...

Hehehe, kjempesøt bøllefrøken :-) Hørtes ut som en deilig ferie. Flotte sokker, du er litt av en sokkestrikker du, nesten en spesialitet blitt det der.