søndag 17. april 2011

Stopping og ferdige plagg :)

Sterk sokkene jeg viste frem for noen små måneder siden, har vært flittig brukt :)
Nå vet ikke jeg hvor slitesterk annet sokkegarn er og lurer på om det er bare meg som synes at et garn som heter ´Sterk´burde holde lenge? litt lengre enn 2 måneder kanskje?
Nå har nok jeg brukte sokkene noe mer enn man kanskje skal... for jeg tror de har nærmest grodd fast!
Men til sakens kjerne, etter ca 2 mnd, var sokkene mine stoppeklare! Jeg har aldri stoppet sokker før, men det ser ut til å ha fungert for sokkene er på plass på foten igjen og jeg fryser ikke ;) Jeg er fremdeles fornøyd med Sterk garnet, selv om det nupper noe og til tross for stopping tidligere enn håpet. Er snart ferdig med enda et par, tror disse lilla sokkene trenger litt avlastning ;)

Har strikket et par Frøkenvotter på bestilling byttet mot vårruller *mMmMm*

























Her viser Bøllefrøkna siste ferdigstilte strikkeplagg :)

Monsterbuksa er morsom å strikke og enda morsommere å se på ;)
Har ikke fått på øyenvipper, men noen ting tar litt tid :)

Mønster: Gammelt modifisert mønster, huske ikke hvor jeg fant det -må lete- str 2år
Garn: Smart
Pinne: 3,5


Har også fått strikket Babys uldne undertrøye til Bøllefrøkna.
Den passer perfekt, og den kommer nok til å passe en stund, den er litt lang og veldig tøyelig - perfekt for ei frøken som vokser raskt :)

Mønster: Babys uldne undertrøye str 2år
Garn: Baby silk alpakka
Pinne: 3

2 kommentarer:

Greta sa...

Sjølv med masse bruk, syns eg no at det var vel fort det vart hull på dei sokkane. Eg har eit par heilt enkle svare sokker strikket i silja billiggarn, dei er 5 elelr 6 år gamle og dei er blitt mye brukt.ikkje heiletida, langt ifra, men ofte. Og det er ikkje antydning til hull. Men det er jo mulig å komme bort i noe og småslite garnet også da.
Nydelig bukse da og stilig trøye. Håper du får ei flott påske og att det andre sokkeparet holder lenre. klem

linda`s strikkeblogg sa...

så mye fint du strikker:)

Ta en titt i bloggen min, kanskje det ligger en award der til deg:)